Monday, September 6, 2010

Sesi Majlis Dialog Selangor Blueprint bersama rakyat di MPKj di Institut Latihan KWSP...














Isnin,6-9-2010: Menghadiri majlis dialog bagi penyediaan Selangor Blueprint di peringkat MPKj yang bertempat di Institut Latihan KWSP,Bangi. Majlis dialog dirasmikan oleh YDP MPKj, Dato Hassan Nawawi.MPP zon24 diwakili oleh 3 wakil daripada bdr seri putra & Bdr Bukit Mahkota.Segala hasil dialog akan digunapakai bagi merangka selangor blueprint bagi penggal 2011~2013.Insya-allah.

1.Tujuan Selangor Blueprint
. Untuk menerangkan visi konkrit rancangan untuk mereformasi negeri Selangor secara ekonomi,sosial dan politik dengan tujuan menghidupkan urus-tadbir kerajaan yang baik dan penyampaian cemerlang.

.menetapkan hala tuju negeri Selangor dalam tempoh masa tiga tahun yang dapat meningkatkan kualiti hidup rakyat Selangor dengan menggubalkan dasar-dasar menyeluruh yang merangkumi sosial,ekonomi,urus tadbir dan kebajikan masyarakat.

2. Tujuan Rundingan Awam
    a) Untuk merintis cara baru iaitu pendekatan dari bawah ke atas (Bottom-up) sebagai imbangan kepada perancangan dari atas ke bawah (top-down) untuk memastikan Selangor Blueprint lebih konkrit dalam konteks dasar dan perlaksaan berkesan.
    b) Kerajaan Selangor mengambil kira pandangan masyarakat dalam isu akar umbi dan mengambil tindakan penambaikan keadaan disetiap daerah dalam negeri.

3.  Topik & Fokus perbincangan
      a) Pembangunan dan kemudahan infrastuktur
      b) Urus tadbir kerajaan yang baik
      c) Isu sosial.

sekian.wassalam.

No comments:

Post a Comment